VFLD clubmatch d.d. 22-11-2009

Hier vindt je informatie over evenementen b.v. shows, clubs etc.

Moderators: Monique, An4An, Mirjam

VFLD clubmatch d.d. 22-11-2009

Berichtdoor Bianca » do nov 05, 2009 6:47 am

Op zondag 22 november a.s. organiseert de VFLD haar jaarlijkse clubmatch die dit jaar een feestelijk tintje heeft omdat de club 90 jaar bestaat.

De inschrijving is inmiddels gesloten en we mogen ons verheugen op een totaal inschrijving van 43 honden bestaande uit: 30 dwergpinschers, 6 affenpinschers en 7 Oostenrijkse pinschers.

Locatie is Dogcenter te Zaltbommel.

Bezoekers zijn van harte welkom, incl hun hondje ;o)
Bianca
gebruiker
gebruiker

Re: VFLD clubmatch d.d. 22-11-2009

Berichtdoor mirri » do nov 05, 2009 7:37 pm

Oh dat is de moeite waard.
We maken er een gezellige dag van icon_cheers.gif
Afbeelding
mirri
Administrator
Administrator

Berichtdoor An4An » di dec 01, 2009 2:08 pm

hoe is het geweest??
groetjes van An en Mika
Afbeelding
An4An
Moderator
Moderator

Berichtdoor demona » di dec 01, 2009 5:16 pm

Ja, ben ook wel nieuwsgierig (smile)
demona
gebruiker
gebruiker

Berichtdoor Suus » wo dec 02, 2009 7:52 pm

Oh ja, dat was eind november ja, das waar! Ja, hoe is het geweest?
Wat zijn dieren toch heerlijk eerlijk!

Afbeelding
Suus
gebruiker
gebruiker

Berichtdoor Bianca » vr dec 04, 2009 1:24 pm

Sorry voor m'n late reactie maar hier komt een klein verslagje ;o)

Op zondag 22 november was het dan zover; de jaarlijkse clubmatch die dit jaar een feestelijk tintje had vanwege het 90-jarig bestaan van de VFLD.
Om 9 uur kwamen de eerste deelnemers al binnen druppelen en werden verwelkomt door de secretaris die de catalogus en deelnemersnummers overhandigde. Daarnaast kreeg iedereen een leuk jubileums-aandenken in de vorm van een fleece-sjaal. De fam. Timmers van kennel “v. Majori’s Donk”had voor iedere deelnemer nog een plastic tas beschikbaar gesteld met daarin een kleinigheidje, gebaseerd op de “gezellige winter-avond”. Ook de keurmeester, ringpersoneel, stagiaire en aspirant-keurmeesters waren er op tijd. De aspirant-keurmeesters, waarvan enkele de functie van ringpersoneel voor hun rekening namen, keken mee in het kader van het rasexamen welke ze op 13 december gaan afleggen.
Rond 10 uur was iedereen wel zo’n beetje binnen en nam de voorzitter het woord middels een speech. In het kader van de jubileum had de voorzitter 3 grote taarten geregeld met het logo van de club erop en iedereen werd uitgenodigd om voor aanvang van de keuringen nog lekker te genieten van een stukje gebak met koffie.
In de ring stonden 2 tafels opgesteld; één daarvan was de prijzentafel vol met bekers voor de ere-keuringen en een beker voor elke deelnemer welke allemaal beschikbaar waren gesteld door mw. Cooijmans en mw. Rutten van kennel “v. Tani Kazari”.
Daarnaast stond een tafel vol met kleine hebbe-dingetjes voor de verloting aan het einde van de dag, geheel beschikbaar gesteld door de fam. Timmers van kennel “v. Majori’s Donk”.
Daarna begon dhr. Douma aan de keuringen en nam voor iedere deelnemer ruim de tijd. Ook de stagiaire en de aspirant-keurmeesters kregen ruim de tijd om mee te kijken. Ondertussen waren mevr. Trosbach en mevr. Moeskops in de agility-hal begonnen met het uitleggen van de beginselen van de agility-sport voor degene die dat leuk vonden.
Rond half 1 werd de keuring onderbroken voor een gezamelijke lunch bestaande uit o.a. soep, warme snack, vleeswaar etc.
Na een klein uurtje ging de keuring weer verder er heerste een gezellige sfeer.
Rond 3 uur waren de individuele keuringen afgerond en kon de keurmeester beginnen aan de “ere-keuringen”.

De beste Baby van de show werd de 5 maanden oude Oostenrijkse Pinscher teef: “Lotte vh Peerdespul” van mw. E. Wierda.

De beste Puppy van de show werd de 8 maanden oude Dwergpinscher teef: “Semper Ante Forget-Me-Not” van mw. B. Smits & M. Lehtonen.

De Beste Veteraan van de show werd de ruim 13 jaar oude Dwergpinscher reu: “Berrie” van mw. Adelaar-Vink.

Best in Show werd de Affenpinscher reu: “Banana Joe v. Tani Kazari” van mw. M. Cooijmans en mw. C. Rutten.

Reserve Best in Show werden de Oostenrijkse Pinscher teef: “Gina vh Peerdespul” van mw. M. Groote en de dwergpinscher teef “Olga v. Majori’s Donk” van dhr. M. Timmers.

Overige resultaten staan hieronder vermeld. Foto’s die op deze dag zijn gemaakt zullen te zijner tijd op de website verschijnen (http://www.vfld.nl)

Voordat iedereen naar huis mocht met hun bekertje, diploma en keurrapport was er nog een verloting, georganiseerd door de fam. Timmers waarbij het lotnummer gekoppeld was aan het deelnemersnummer. En niemand ging met lege handen naar huis.

De reacties van diverse deelnemers achteraf waren erg positief en men heeft het erg naar hun zin gehad, naar verluidt. Dus kan de vereniging terugkijken op een geslaagde dag.

Verslag van de keurmeester:

Verslag van de keurmeester; Dhr. R. Douma

Begin vorig jaar werd ik door de secretaris gebeld met de vraag: “Rob, zou jij onze jubileumsclubmatch 2009 willen keuren?”
Ik heb hier positief op geantwoord en gezegd dat ik het een grote eer vond om de jubileumclubmatch mogen keuren.

Op zondag 22 november jl. was het dan zover, de VFLD-jubileumclubmatch,
‘s ochtends vroeg opgestaan en naar Kerkwijk gereden zodat we op tijd aanwezig waren. Ik werd daar door het bestuur maar ook door enkel leden verwelkomd en na een kopje koffie gedronken te hebben met overheerlijke gebak konden we van start gaan met de keuring.

In tegenstelling tot voorgaande jaren startte we dit jaar met de Dwergpinschers gevolgd door de Oostenrijkse - en Affenpinschers.
In de ring had ik een ijzersterk team zitten, het waren allemaal aspirant keurmeesters voor de Dwergpinschers, zij gaan op 13 december a.s. hun rasexamen voor de Dwergpinscher afleggen.

Tijdens de keuring zouden de aspiranten ook van mij nog extra toelichting krijgen en liepen daarom dan ook mee in de ring, zodat ik hun het e.e.a. kon vertellen maar ook hun vragen omtrent de getoonde hondjes kon beantwoorden.

Over het algemeen was ik zeer tevreden over de kwaliteit van de Dwergpinschers, veel honden met mooie hoofden, maar toch blijven de hoekingen in voor- en achterhand alsmede vloeiende overgang hals-rugbelijningen mij toch zorgen baren. Graag aandacht hiervoor!
Maar over het algemeen was er een hele goede doorsnee kwaliteit te zien.

Beste puppy bij de Dwergpinscher en beste puppy van de show werd:
“Semper Ante Forget-Me-Not” teefje import Rusland, heel fraai van type en outline, gaat zeker en vast hoge ogen gooien in de toekomst.

Beste Reu:
“Binkie van Tilburgs Roem” hele fraaie black and tan reu met een mooi hoofd en echt vierkant van bouw.

Beste Teef en Beste van het Ras en res. Best in Show:
“Olga van Majori’s Donk” schitterend teefje met een prachtig hoofd en een heel mooi lichaam.

Beste Veteraan:
“ Berrie” een ruim 13 jaar oude reu die er pico-bello uitzag met een heel mooi reuenhoofd

Pal voor het einde van de Dwergpinscher keuring moest ik stoppen i.v.m. de lunch, die overigens goed was verzorgd. Na de lunch kon ik de beste teef van de Dwergpinschers aanwijzen.

Hierna zijn we gelijk verder gegaan met de Oostenrijkse pinschers, en ik ben echt geschrokken in positieve zin: een ras met zo’n klein bestand en er liep echt zeer veel kwaliteit hond.
Mooie rasvertegenwoordigers een klein puntje van kritiek bij vele Oostenrijkers was, dat de oren zo nu en dan optimaler gedragen kunne worden.

De beste baby Oostenrijker, was een teefje waar ze voor wat mij betreft alleen een strik om hoeven te doen en ik zou ze zou meenemen, wat een PLAATJE !!!!

Haar naam was: “ Lotte van het Peerdespul”

Beste reu werd: “Hauke van het Peerdespul” mooie stevige middelgrote reu met alle rasspecifieke eigenschappen tonend.

Beste teef en Beste van het ras en res. Best in Show werd
“Gina van het Peerdespul” heel mooi type teefje, duidelijk van het oorspronkelijke type

Als laatste ras kwam de Affenpinschers aan bod en wat een kwaliteit loopt daar rond, ik kan me voorstellen dat keurmeesters jaloers zijn dat ik zo’n enorme kwaliteit in de ring rond had lopen.

In het bijzonder was er een fraai puppyteefje;
“Arielle van de Villa Blittara” hele mooie vertegenwoordigster van het ras, heeft alle specifieke eigenschappen, maar heeft alleen nog tijd nodig om volwassen te worden.

Maar ook de Beste reu werd Beste van het Ras en later Beste van de gehele show;
“Multi ch. Banana Joe van Tani Kazari” een topkwaliteitsreu, die echt uitmunt in alle onderdelen, zo een persoonlijkheid !!! Hij staat in de ring of hij zeggen wil “ik weet dat ik de beste en mooiste ben!!”

Beste teef werd;
“Lakritznase Candy Girl” heel mooi en rastypisch teefje, excellent van maat en verhouding met een mooi aapachtig gezichtje.

Beste veteraan;
“ Xelina vom Pfefferhauschen” een ruim 11 jarige teef, die er pico-bello uitzag en nog steeds alle rasspecifieke eigenschap toont.

Al met al heb ik schitterende rasvertegenwoordigers op de jubileumclumatch gehad en jullie mogen trots zijn op jullie kwaliteit, maar we hebben natuurlijk altijd nog zaken te verbeteren.

Nou ik hoop dat jullie het allemaal naar je zin hebben gehad, ik in ieder geval wel en ik hoop u allen weer eens te mogen begroeten hetzij bij de rasvereniging of op een andere evenement.

Groetjes en een dikke knuffel aan uw hondje(s) en verder iedereen bij de VFLD; op naar het 100-jarige bestaan.

W.g. Rob Douma

En nog wat foto's:

http://s226.photobucket.com/albums/dd18 ... ch%202009/
Bianca
gebruiker
gebruiker

Keer terug naar Evenementen